Sunday, May 02, 2010

Roy en Tom in New York #2


Terwijl sommige mensen hier anoniem zitten te zeuren, zitten anderen lekker hun ding te doen in New York. Geen 10 dagen, zoals we vorige keer foutief vermelden, maar 7. De vreugde zal er niet minder om zijn.

Vandaag was de eerste dag dat we echt gingen fietsen. Vanaf het appartement fietste we via de kleine boulevard richting downtown. Het was echt super lekker weer, 30 graden en geen wolkje aan de lucht. We wilde naar de Brooklyn banks gaan omdat we zeker wilde weten dat ze dicht waren en dat we er echt niet meer konden rijden. Na ongeveer 30 minuten zagen we de Brooklyn Bridge. Toen we net iets beter keken zagen we de banks liggen in perfecte staat! DE BANKS WAREN ER NOG!!

De Banks zijn kort gezegd awesome! Je heb er echt alles wat je als streeter chill vindt om te rijden. Het is echt bizar om op zo’n bekende spot te rijden. Je denkt steeds aan video’s op internet en de tricks die er zijn gepulled. Na wat te zijn in gereden was het tijd voor het echte werk. Na twee leuke lijntjes zag ik de 10 set stair en besloot hem te whippen. Samen met wat locals de houten step up weg gehaald 3 keer normaal gesprongen en toen ingezet. Bij de eerste try dacht ik dat ik hem makkelijk kon landen. Maar het lastige is dat je een kleine bocht moet maken net als je de stair verlaat. Hierdoor moest ik schuin de stair springen waardoor ik altijd mijn whips schuin landden. Toen na ongeveer 15 try’s mijn zadel brak en mijn pols verzwikten gaf ik op. Helaas komt deze whip dan ook niet in de edit.

Na de stair whip brachten twee locals ons naar Dah shop. Dit is een bmx winkel van Tyrone williams (pro team animal). Tyrone is echt een toffe gast, super aardig en zeer behulpzaam. Ik heb hier de nieuwe animal DVD ‘CUTS’ gehaald dus als we terug zijn komt er in Soul Cycle een première van deze street dvd.

Nadat we weer waren bijgetankt met 3 flessen gatorade gingen we een beetje de stad in zonder een bepaalde spot voor ogen. Hierdoor kwamen we nog twee spots tegen die wel leuk waren om te rijden. We gingen nog even naar ground zero en verdwaalde we weer in de kleine straatjes. Hier vonden we de spot die ook in de video zat van dan boiski in new york eerste clip (link). Dit was een mooie tuck no hander gap.

Toen waren we wel kapot en besloten we terug te keren naar het appartement. Onderweg kwamen we nog een winkel tegen waar we een mooi cadeau hebben gekocht voor Mark zijn zoontje Luuk. Er was een mooie zonsondergang dus Tom heeft ook een paar mooie sfeershots kunnen schieten.

In de avond zijn we nog even naar Times Square (editors note: check dit!) gelopen. We kwamen een straatverkoper tegen die Obama condooms verkocht. Toen we langs liepen zei de beste man: ‘ Obama condoms, fits even better than your skinny jeans!’ We gingen helemaal stuk! Toen we op time square waren was er een flinke chaos. Heel time square was afgezet en enorm veel politie hield iedereen op een ruime afstand. We vroegen wat er aan de hand was en een agent vertelde ons dat er een auto stond waar een bom in zat. Gelukkig liep het goed af en namen we rond 12 uur een taxi terug naar ons appartement.