Wednesday, February 15, 2012

Cloudninebmx

Afgaande op wat posts die we op Stuart zijn facebook voorbij zagen komen, vragen we ons af waar dit nou helemaal over ging. Is de negende wolk voor Stuart de zevende hemel? We asked the man himself...


Stuart, het lijkt er op dat Cloudninebmx een bmx-winkel in Nederland is of wordt. Wat kunnen we verwachten?
Cloudnine is inderdaad een nieuwe bmx-shop hier in Nederland. Door mijn huidige situatie als student en "levensgenieter" haha, heb ik ervoor gekozen om alleen op het internet bezig te zijn. Het is misschien op het moment allemaal wat kleinschalig maar hopelijk bij genoeg interesse van rijders kan het flink uitgroeien.

Wat is de gedachte achter de shop, een bepaalde toevoeging op het huidige aanbod aan shops in NL?
Ik heb al langer met het idee gespeeld om zelf wat op te starten. Het leek me gewoon erg leuk om te doen en hopelijk wordt de Nederlandse bmx scene er in zijn geheel wat beter van. Ik vond het vervelend dat een hoop merken die ik graag wou kopen niet verkrijgbaar was in Nederland, dat was sowieso iets dat ik wou veranderen en gelukkig zijn er heel wat mensen die er hetzelfde over denken.

Ga je zelf merken importeren of werk je samen met de reeds gevestigde distro's?
Ik ga voornamelijk dus producten verkopen die je niet ziet bij de huidige shops. Dat houdt in dat ik inderdaad zelf dingen moet gaan importeren. Toch zijn er genoeg producten die ik graag wil hebben en die gelukkig ook gewoon hier in Nederland te verkrijgen zijn via bijvoorbeeld Soulcycle of Paul's Boutique.

Je hebt het over producten die je niet ziet bij huidige shops, kan je al merken en/of producten noemen?
Ik kan sowieso bevestigen dat ik onderdelen heb liggen van Demolition, DK bicycles, Vocal, Maxxis en Premium. Mocht het succesvol blijken dan zal ik uiteraard proberen nog andere merken hieraan toe te voegen.

Waar komt de naam Cloudninebmx vandaan? Wie werken er aan mee?
Ik heb veel nagedacht over eventuele namen. Het is best moeilijk om iets uit te kiezen om vervolgens daar aan vast te bijven houden. Het werd al gauw duidelijk dat ik naar iets op zoek was binnen BMX dat me kon motiveren. Reizen, nieuwe vrienden maken en gewoon een persoonlijke ontwikkeling zijn een beetje de kernwaardes die ik overhield. Voor mij was er één plek in de wereld waar dit geregeld allemaal bij elkaar komt en dat is Woodward Camp. CloudNine is daar één van de meest gerespecteerde indoorparken voor bmxers en zo viel alles een beetje op zijn plek. Het is voornamelijk een persoonlijk initiatief maar ik heb wel veel hulp van andere rijders zoals Anel Latifovic en Nicky van der Veen. Verder zijn er gewoon een hoop gasten die er geregeld over meedenken en met ideeën komen. Nog bedankt daarvoor!

Wanneer kunnen we een (website)opening verwachten?
Zo snel mogelijk! Webshop is in ontwikkeling en zal niet zo lang meer duren. Zodra het online is zal iedereen er snel genoeg van weten!

Nog iets wat je zelf wil toevoegen wellicht?
Haha, weinig meer aan toe te voegen! We zullen vanzelf wel zien hoe alles gaat lopen.

Bedankt Stuart en succes ermee!