Tuesday, March 01, 2011

Stuart Vibes

Nadat Stuart een succesvolle .NL had, bedacht het kleine kauwgum merkje sportlife dit nog een dunnetjes over te doen. Lees hier alles wat je dankzij 031BMX eigenlijk al wist...

Interview met inzender Stuart Gibson
by Sportlife Vibes on Tuesday, March 1, 2011 at 10:45am
Tijdens de Sportlife Vibes Challenge interview ik verschillende inzenders om hen en hun skills wat beter te leren kennen. Dit keer een interview met Stuart Gibson, die al een aantal jaar naar Amerika reist om daar te BMXen.

Je zei dat je vorig jaar op Woodward Camp in Amerika was en dat al een aantal jaar deed; Hoelang BMX je al?
Ja klopt! Afgelopen paar zomers ben ik te vinden geweest op Woodward East. Altijd een droom van me geweest en kan het nog steeds moeilijk geloven dat ik er nu al een aantal keer ben geweest.
2004 is voor mij het jaar dat ik ben begonnen met BMX fietsen. Ik ben begonnen met fietsen samen met een goede vriend van me. We begonnen eerst met het slopen van mijn mountainbike totdat hij een BMX kreeg en we om de beurt tricks gingen proberen.

En rijd je dan vooral Park/Street, of doe je ook aan Dirt/Vert?
Ik rij voornamelijk 'Park' dus gewoon in een skatepark. Hoewel ik niet vaak street rij kan ik me er wel flink vermaken als ik met een leuk groepje rijders op pad ben. Zomers als het wat beter weer begint te worden dan ben ik ook af en toe op de dirts te vinden, altijd leuk!


Is het BMXen een belangrijk deel van je leven? Wat is er zo belangrijk aan voor jou?
BMX is een onmisbaar onderdeel in me leven geworden. Bijna alles keuzes die ik dagelijks maak zijn op een manier verbonden met fietsen. De vrijheid die het met zich meebrengt spreekt mij het meeste aan. Zelf me tijd kunnen indelen en er zijn nergens regels voor. Ik zou niet weten wat ik had gedaan zonder BMX.

Vette trick die frontflip over de funbox (zie Stuarts inzending)! Kun je iets zeggen over hoe jij een nieuwe trick aanpakt?
Dankjewel! Ik ben wat betreft nieuwe tricks leren best wel een mietje. Het liefst oefen ik dingen laag en rustig zodat ik het later op een gecontroleerd manier kan doen zoals het hoort.

Heb je leuke herinneringen die te maken hebben met BMXen die je met ons wilt delen?
Ik heb zoveel leuke herinneringen aan BMX, ik zou niet weten waar ik moet beginnen! Wat me het meest bij blijft zijn alle vrienden die ik heb gemaakt dankzij BMX.

Als er mensen zijn die willen beginnen met BMXen waar moeten ze dan rekening mee houden?
Als je begint met BMX-en dan is het handig om met een fatsoenlijke fiets te beginnen. Paulsboutique of Soulcycle zouden je goed op weg kunnen helpen. Verders gewoon mensen vinden om mee te kunnen fietsen, uiteindelijk maak je veel progressie door van elkaar te leren. Check 031BMX.nl om op de hoogte te blijven van BMX in Nederland!

Benieuwd geworden naar Stuarts inzending? Check hem hier:


Every week a frontflip, week 3. from Stuart Gibson on Vimeo.