Saturday, May 08, 2010

Roy en Tom in New York #6


Dit zal het laatste report van Roy zijn...

Inmmiddels zijn we net weer veilig terug in Oegstgeest. Net zoals bij Barcelona gebruik ik dit laatste report om even op te sommen wat verstandig is om te weten van New York en de belangrijke punten waar Tom en ik achterkwamen.

Ten eerste kopieer ik even de eerste twee feiten van mijn Barcelona trip. Dit was namelijk precies hetzelfde geval in New York:

‘Ten eerste weten wij nu dat 6 dagen echt te weinig is voor Barcelona. We wilde elke dag footy schieten en dan is 6 dagen echt stressen. Probeer minimaal 2 weken te gaan!’

‘Ten tweede is het verstandig om met meer dan twee mensen te gaan als je gaat filmen. Anders moet 1 persoon steeds alles uit de kast halen en dat is vermoeiend geloof mij.’

Het zou net wat chiller zijn als we nog wat meer rustdagen hadden. Dan voorkom je blessures en hoef je niet perse 6 clips op een dag te schieten. We hebben nu namelijk in 3 dagen 15 clips geschoten.

Tweede feit is dat je niet veel parts mee hoeft te nemen naar New York. Je hebt twee geweldige bmx shops (Dah shops en Postbikes shop) die alles verkopen wat snel kapot kan gaan. We gingen naar New York met: 2 binnenbanden, stukje ketting en de DK wrench tool (aanrader!).

Derde punt is dat als je een beetje met elke bmxer die je tegen komt contact zoekt, je de meeste spots tegenkomt. Locals hebben ons echt enorm geholpen! Mocht je geen locals vinden ga dan naar Dah shop en praat met Tyrone Williams! Tyrone weet alle spots in Manhattan. Adam22 woont in Brooklyn dus die kan je daar wegwijs maken. Als je deze twee gasten niet mag om een duistere reden dan kan je nog zondag mee op de street sessie van Edwin Delarosa.

Vierde punt, Gatorade is de Rockstar in New York. Die shit heeft ons er doorheen geholpen, haha.

Als laatste geeft New York je echt enorm veel energie! Het belangrijkste voor mij is dat ik BMX in heel veel gezichtspunten heb gezien: kleine kids, goed rijdende locals, flow riders, shopeigenaren, pro’s die video’s schieten. Al deze soorten fietsers zie je elke dag. Ook is de BMX scene in New York groter dan de skateboard scene.

Ook Tom heeft veel energie uit de stad gehaald die hij uiteraard terug gaat stoppen in de video. Deze video word overigens een TCU exclusive edit. Ook heeft Tom toestemming gekregen om ongeveer 10 clips te schieten voor de nieuwe United video: ‘This is United’ in Amsterdam!

Ik wil iedereen bedanken voor het volgen van onze avonturen en stay tunned voor de webvideo!