Tuesday, March 02, 2010

Desmond Tessemaker .NL

Vandaag is fietscrosser en Dirter Desmond aan de beurt. Deze jongen kun je kennen van O.a de masters en zijn eigen trails (2 stuks) Veel leesplezier.

Naam: Desmond Tessemaker
leeftijd: 18
woonplaats: Hattem

Opeens was daar Desmond, niemand in de "Freestyle wereld" wereld had ooit van je gehoord. Hoe ben jij begonnen om t racen om te zetten naar de truukjes?

Tijdens een fietscross wedstrijd in luijkgestel hadden we gehoord van de bmxgayground. We besloten om zaterdags na de training er een kijkje te gaan nemen. er was een foampit, iets dat voor mij echt totaal nieuw was, van de fietscross namen we een jongen mee die altijd al Freestyle deed: Patrick Harteveld. Na die avond was ik verkocht haha. Patrick deed zijn eerste beste run een flip in de foam en dat vond ik nogal tof. Na die tijd veel met hem opgetrokken en aan de trails gegaan. eerst op me racer en toen een eastern element gekocht. ding ga na 2 weken voor de helft kapot op de a4 trails en langzamerhand opgebouwd tot wat het nu is. Geniet er nog elke dag!!!!!




Je bent een van de weinige Nederlanders die de dirts van de masters aandurft en zelfs mee doet in de competitie, wat denk jij als je die bulten voor het eerst ziet?
Woooow die zijn groot. VETTTTTTTTTT

En dan ook gelijk meedoen en tricks gooien, hoe zit het dan ondertussen met de sponsoren?
Mm weinig haha. Nee ik heb met racen wel sponsoren maar dat is voor het team. een er van is bensink bmx gates dat is het team waar ik in rijdt. de trails in voorst zijn dan ook in de tuin van onze teambaas. hij heeft mij het frame gesponsord waar ik nu op rijdt dus dat is wel chill. verder ziet er heel misschien nog iets aan te komen. maar dat is meer voor 1 keer om een beetje te promoten. Ik zie wel hoe het loopt, ga er niet om lopen zeuren. als het komt dan komt het en anders niet. Toch lijkt het me wel vet om met een groep rijders een poos weg te gaan om te filmen en gewoon goodlife te gaan. en daar kan een sponsor dan best wel weer handig in zijn.


Waar fiets jij eigenlijk het meest? Want we zien jou zelden in een skatepark, terwijl je dat ook gewoon goed kan.

De laatste tijd heb ik eigenlijk veel te weinig gefietst door dat kak weer. ben af en toe op zondagmiddag in burnside om een beetje te rollen. Ook heb ik een mini mini in mijn tuin gebouwd waar ik heel af en toe in rijdt. Zo gauw het weer beter wordt ga ik weer veel aan de trails scheppen en rijden want dat is toch wat me het meest trekt om te doen.

Nu heb je je eigen private trails in Voorst, hoe staat het daar mee? Nog vette plannen op papier?

Haha eigenlijk een best luxe probleem. heb ook nog trails in kampen bij de crossbaan. Die gaan dit jaar helemaal opnieuw
gebouwd worden en daar gaan we eens flink innovatief bezig waarschijnlijk. Mart Niek bas en ik zullen daar dit voorjaar wel wat moois van gaan maken en dan kan ook rustig iedereen komen rollen omdat de foampit ook bijna klaar is. The yard (voorst) wordt dit jaar ook weer uitgebreid. er komt een grote lijn bij van 3 dikke jumps achter elkaar. Deze maken we voor de contest die er dit jaar waarschijnlijk gehouden gaat worden. daar ga ik verder niet heel veel bijzonders doen gewoon zorgen dat alles dit jaar perfect gaat lopen dus een boel shape werk. In kampen gaan we nog van alles doen maar dat is meestal maar hoe de wind staat en wie er het gekste idee heeft.

Je kan goed contest rijden, waar kunnen we je dit jaar overal bewonderen? Meer dan de masters?
sowieso dat ik naar de MASTERS ga. Dit jaar ook weer mee doen en proberen om wat vette tricks eruit te gooien. Vorig jaar was het echt heel tof om mee te rijden maar ging het eigenlijk niet goed. Toch ga ik daar heen voor de lol en de party's en alles eromheen. ik weet dat ik daar geen finals ga rijden want die tricks die er gedaan worden heb ik nog heel wat jaartjes voor nodig. De sfeer die er hangt tijdens het rollen is gewoon te vet en daarom deed en doe ik mee.

Voor de rest nog naar wat trail jams toe omdat dat altijd tof is. Als het goed is ga een half jaar naar california op stage dus misschien rijdt ik nog wel een dirt contest in amerika na de zomervakantie haha.

En als er nog iemand een goed idee heeft laat maar horen. heb altijd zin om te rollen

Als je 1 dag iemand anders mocht zijn, wie was dat dan?
Ik denk een vrouw, gewoon omdat het kan. haha lijkt me eigenlijk best lachen. dan wel eentje met dikke tieten en een lekkere kop + lichaam want dan heb je tenminste nog een beetje bekijks.

Wie zijn jouw voorbeelden nationaal en internationaal?
Voorbeelden, voorbeelden. mmm moeilijk ik vind het tof om in 040 met alle Nederlandse boys te rijden niet specifiek 1. Iedereen doet zijn eigen ding en dat is juist het vette eraan. Ik vind rijders die nieuwe dingen proberen sowieso baas. Bijvoorbeeld Roy die cliffhangers gaat proberen met zijn mtb hoe vet is dat. Nicky Channon Pim Stewie zijn de pro's van Nederland als het aan mij ligt en het is goed om met hun te rijden.

Internationaal zijn er veel bazen. ik heb wel respect voor heath pinter, hij rijdt super tof trails en bouwt ook als een gek. Als ik internationaal 1 iemand zou moeten kiezen is het denk ik jeremy muller. hij heeft de fijnste trails die ik ooit heb gereden en blaast als een gek, dat is niet voor te stellen als je niet met hem hebt gefietst. Daar staat een hele crew te veel te graven en wonen ook nog met zun allen in 1 huis HOE VET IS DAT!!!!.

Wat geeft jou eigenlijk de passie van het fietsen? Na al die jaren fietscross kunnen we ons een beetje voorstellen dat je het wedstrijd element zat bent?
Wedstrijd element gaat mij nooit vervelen, het gevoel van presteren doet me nog steeds goed. als het goed gaat voelt het als een overwinning en weet je waar je al die trainingsarbeid voor doet. Toch geeft het bmxen het vrijheid gevoel. altijd als ik op me fiets stap is het tof. Je kan doen en laten wat je wilt. een goed lijntje trails blazen geeft een gevoel dat je niet kan beschrijven dat moet je voelen :D

Wat voor gap is voor jou de max?
Geen idee, als je vorig jaar had gezegd dat ik een 11/12/13 meter dirt zou doen zou ik je voor gek verklaren, bij de master toch gedaan dus wie weet. waar ik vandaan kom zeggen ze altijd vaak ben je te bang haha.

Wat zou er volgens jou op BMX gebied nog moeten veranderen in Nederland?
De gemeentes moeten door gaan krijgen dat wij een hele vette hobby/sport/liefde beoefen en hier meer accommodaties voor vrij moeten maken. zelf heb ik hier van alles geprobeerd en zit er niet echt heel veel haast achter vanuit de gemeentes. dus als ik iets mocht veranderen zou het de overheid moeten zijn, verder moet er iets minder gezeken worden op elkaar. kijk bmxigans iedereen zit te janken daar. ik vind het wel grappig en hou wel van een beetje opstoken haha.

Hoe zit het met de foampit en de trickslist? Nog nieuwe truukjes op de agenda?
Foampit is bijna klaar. deze week gaan we hem afmaken en dan is ie FRESH. ander foam erin en helemaal bom vol. wil sowieso nieuwe dingen gaan leren die te dangerous zijn om zo ff voor de lol op trails te doen first time. Vind het leuk om nieuwe dingen te leren dus zie wel wat er gaat komen. de foampit kan het niveau in Nederland flink omhoog brengen denk ik en daarom zullen er nog veel lui langs gaan komen als het aan mij ligt.

Last but not least, wil je nog mensen bedanken, dingen toewensen of uitschelden?
Mm omdat dit wel heel pro klinkt ga ik het toch lekker doen. Shoutout naar de billycrew omdat wij baas zijn haha. Albert bensink voor alle dingen die hij voor mij en ons team doet. Kwc kampen(rudy van dijk, Henk tessemaker) voor het financieren van de foampit en alles eromheen. Dan iedereen die graag wil rollen en Nederland op de kaart wil zetten jullie weten wie ik bedoel!. Iedereen die trails digt. en niet de homo's die het alleen maar rijden haha.

Thanks 031 voor dit interview ;)