Saturday, March 20, 2010

Daniel Wedemeijer .NL

Vandaag is het tijd voor de flying jew Daniel Wedemeijer. We vuurde weer wat diepgaande vragen op hem af zodat jullie weten wat er omgaat in deze knul.






naam Daniel Wedemeijer
leeftijd 20
woonplaats Amsterdam



We kennen jou al heel lang, ik persoonlijk ontmoette je voor het eerst toen ik in het Griftpark was, een jaar of zes terug. Die zelfde dag gingen we nog naar de Sjappie trails. Jij liet me zien wat hoog vliegen was, toen vroeg ik me al af (en nu nog steeds dus) waar is jou angst?
Damn dat waren goede tijden haha net zolang rijden totdat je erbij neerviel.
Ik bekijk het rijden altijd vanaf een positieve kant. Vaak voordat ik iets wil gaan proberen een achterlijke gap of gewoon iets wat bijna niet kan denk ik niet te lang na en ga ik er gewoon voor. Meestal heb ik even een klein moment van angst voordat ik indrop maar als ik dan hard op iets aan kom is er meestal geen weg meer terug en denk ik gewoon van dit kan best leuk worden. En dan heb je altijd nog vrienden die je over dat klein beetje angst heen helpen.
Ik heb eigenlijk altijd geleerd van de kale (Iwan) dat als je iets nieuws gaat proberen je altijd twee trappen harder moet gaan dan je denkt. Helpt eigenlijk altijd.

Waarom heb je er hekel aan als mensen zeggen dat je roekeloos rijdt?
Roekeloos? Is dat net zoiets als brakeloos?



Je rijdt van alle nederlanders misschien wel de meeste wedstrijden, wanneer ga je je doorstart maken tot fulltime pro?

Is een beetje een moeilijke vraag tuurlijk zou het leuk zijn om fulltime pro te zijn. Maar laten we nou even eerlijk zijn we leven in Nederland en het is hier gewoon bijna niet mogelijk. Nu het 040 park er is in Eindhoven kan hier misschien wel een draai aan komen. Maar ik hoop gewoon dat ik nog lang kan rijden en vooral voor de lol.

We zien jou ook steeds vaker terug in top 10's, hoe gaat het met al die wedstrijden? Haal je daar je voldoening uit?

Ik heb het afgelopen jaar veel in de top 10 gereden dat klopt. Dit geeft zeker wel een bepaalde voldoening. Er zijn een aantal dingen waardoor ik het dan ook erg leuk vind om wedstrijden te rijden. Je hebt 1 minuut (of langer) het hele park voor jezelf wat niet vaak gebeurt en toch wel lekker is. Je leert vaak nieuwe dingen doordat je er toch wel helemaal voor wil gaan. En het mooiste van alles is toch wel dat iedereen bij elkaar komt om gewoon lekker een sessie te houden.



Kun je misschien ff je sponsor lijstje doorgeven, en hoe je daar aan komt? Hoe belangrijk zijn deze sponsoren voor jou?

Eerst wil ik even zeggen dat het niet altijd zo makkelijk gaat om sponsors te krijgen als mensen denken. Ook al ben je dan misschien wat beter dan de rest wil nog niet meteen zeggen dat je sponsors kan krijgen. Het gaat dan zeker ook niet alleen om het rijden maar ook hoe je je daarom heen gedraagt. Als je bijvoorbeeld super goed kan rijden maar buiten het rijden om gewoon een ....piep.... bent dan wordt dat hem ook niet voor sponsors. Je bent voor een sponsor namelijk een soort van visitekaartje.

Mijn sponsoren hebben mij de afgelopen jaren zeer veel geholpen om naar het buitenland te gaan en daar contesten te rijden. Dit zijn dingen die normaal niet mogelijk zijn en daar ben ik ze dan ook erg dankbaar voor.

Hier mijn lijstje met sponsors:
Nike 6.0 www.nke6.com
Mankind Bikes www.mankindbmx.com
TSG protection www.ridetsg.com


Je lijkt de afgelopen jaren iets relaxter te zijn geworden, whats up met de instelling?

Schijn bedriegt.

Wat is het vetste dat BMX jou heeft gebracht?

Ik kan hier waarschijnlijk wel een boek over schrijven het zijn zoveel dingen. Maar het reizen en op de gekste lokaties terecht komen is toch wel het vetste. En natuurlijke alle vette sessie met iedereen.



En heeft het ook nog minder leuke kanten?
Ik kan zo snel eigenlijk niet iets bedenken wat er minder is aan bmxen. Misschien blessures maar dat is gewoon iets wat er bij hoort dat weet je als rijder. Laten we elkaar nou geen mietje noemen.

Als je een dag lang iemand anders mocht zijn, wie zou je dan graag willen wezen?
Neil Armstrong (eerste man op de maan) maar dan met bmx. SPACELAND we gaan naar de maan.

1Wie is jou voorbeeld in BMX?
Barry Kohne en Iwan Kutin hebben mij heel veel geleerd en zijn dus ook zeker grote voorbeelden voor mij.
En in het buitenland is het toch wel Morgan Wade.

Wat kan er volgens jou nog veranderen in het BMX wereldje?

Misschien moeten al die gasten die de hele dag lopen te bitchen over anderen op bmxigans gewoon is hun fiets pakken en gaan rijden inplaats van daar je tijd aan te besteden.

Last but not least, wil je nog mensen bedanken, uitschelden of toejuichen?

Als eerste wil ik mijn ouders bedanken dat ze een bmx voor me kochten en me altijd supporten in de dingen die ik doe. Iwan (kale) voor al de goede adviezen de afgelopen jaren, het ophooken met een sponsor en onderdak. Bob Handgraaf voor het altijd achter de camera staan en vette edits voor me maken. Barry Kohne, Boy Janssen en Mark Vos voor alle good times!!! Keep up the good work!!!! Natuurlijk iedereen van 020 amsterdam!!!!

En natuurlijk nog een speciaal bedankje naar al mijn sponsors die me altijd supporten en helpen!!! Ik zal hem rocken voor jullie!!!

En jaja natuurlijk wil ik wel wat schelden!
Hier een bericht voor alle fixed (queer) gear rijders koop gewoon een bmx en bewijs jezelf.

En Brotha rock hem met het karten!!!!