Wednesday, February 03, 2010

Nicky van der Veen .NL

Deze week is de eer aan nicky van der Veen die ook wel door het leven gaat als Nicky van der Shine. Deze ripper verteld in vloeiend Neerlandsch hoe het allemaal zit volgens hem.



Naam: Nicky van der Shine
Leeftijd: 19
Woonplaats: Overal en nergens

Nicky je kwam als een jonge hond het bmx strijdveld betreden, hoelang ben je nou eigenlijk bezig?
sinds me 14de summertime! (reken maar uit!)
Het lijkt altijd of jij alles op je dooie gemakje doet als je aan t fietsen bent, vooral die vader achtige footjam schuivers, kost het je echt geen moeite allemaal, of is dat gewoon steez?

Hum… tja… dat is altijd een moeilijk vraag om te beantwoorden. Kijken of ik een "beetje" duidelijk kan zijn, haha! Nou… Nu vind ik het allemaal piece of cake (de dingen die ik kan), maar als ik het leer is meestal wel een ander verhaal. Er schiet iets te binnen…bijvoorbeeld een bars to footjam to frontjam. Dan heb ik zoiets van DAMN SON! dat wil ik kunnen! en als ik iets wil… dan gebeurd het ook! haha anders vind ik mezelf ook maar een lul die dingen wil maar niet doet hèhè! Dan lang denken over een truukii tot ik het kan voelen en vervolgens wat try's geven… lukt het ECHT niet dan even wachten en wat tijd geven tot ik het wel echt voel. Dan het moment dat ik het weer probeer en in de buurt komt. DAN! gas pedaaltje op z'n staart trappen en landen die zooi!… moeite… ? neuh… dingen bereiken die ik wil ? YES! en steez doe ik niet aan rij lekker zoals ik rij en Virgil is de style master en hij werkt het allemaal netjes uit (das zijn ding!).


Je hebt ondertussen een dikke sponsorlijst, maar waar blijft nou die vette web edit waar we al maanden op zitten te wachten?

haha… nou ik heb er hier 2 staan op me maccert's, maar niet goed genoeg. Boudewijn levert liever kunst! en dat doet die goed als je het mij vraagt! Dus even rust rust ermee, kan eindelijk ook weer normaal fietsen (nog geen sneeuwballen gooien, helaas!) Komt helemaal goed met die edit. Als je iets doet, doe het dan goed!, toch?




Mensen kennen je vooral als de shinende druktemaker, maar hoe ben je buiten het fietsen om eigenlijk?

Haha I know I know druktemaker DELUXE ben ik zeker tijdens het fietsen. Altijd helemaal stoked als ik bars in me handen heb!, maar buiten het fietsen ben ik WONDERBAARLIJK best rustig (behalve tijdens feestjes enz of dikke pret momenten), maar voor de rest ontspannen, met matencrew ontspannen ergens, dan ben ik gewoon in chillmode. Fietsen doet echt teveel met me. Het beste in me leven!


Do it for BMX is je levensmotto, wat moet er volgens jou nog gedaan worden aan BMX? zie je slechte dingen of juist hele goede dingen gebeuren?

Niks MOET laat dat voorop staan, want dingen moeten vind ik SLECHT! BMX is gewoon voor iedereen wat anders… right ? Zo heb je Amsterdam… Bakkie doen en sessies vlammen, Rotterdam TRAINEN SWA TRAINEN SWA! (Jonathan zag ik al aan de halters in skateland dacht ik ?), Zeeland ontspannen, zwemmen en lekkere sessies doen met ze allen, Utrecht Tivoli en Grif rocken! en zo natuurlijk ook Apeldoorn thé steez boys, maar ze rocken wel lekker!. Maakt me ook niks uit… ZE FIETSEN! en maakt niks uit hoe je eruit ziet…. iedereen accepteert elkaar wel <3>
ok ok…. 1 ding moet wel… LEER MET REMMEN RIJDEN VOORDAT DE BRAKELESS GAAT!!, maar dat bepaal je alsnog zelf haha



Tegen wie kijk jij het meest op? wie is je grote BMX voorbeeld?

International: MIKE AITKEN!!, Gary Young, Scotty C., Kaas Haak, Ryan W., Harry Gemeen
Hollandia!: Mark VOS! aka the HUG tree!, Barry Beunhaas!, Boii Janssen aka le Snorro, Daniel W. aka Jo de Jong, Fieze Jur, Ferry Seksie, Stuart G. ,Franky E., Maityn BPerdroso, Virgil P., Roy van Kempen!(die gaat hard!), Tim Janssen, Pim ven duh BOS! en zijn pa!, Brendan van Leeuwen, Sti-jin Steel en Bart aka DIRT! en de MTB'ers sowieso! en als ik iemand vergeten ben… jullie weten het zelf wel ;).


Als je 1 dag iemand anders mocht zijn, wie was dat dan?

Gordon! Dan shine ik pas echt hard! haha damn… zal het niet weten… ummmm… denk Morgan Wade… Ben benieuwd hoe het voelt vliegen over een skatepark, haha.


Ooit reed je voor UKbikes, maar dat is niet meer. Ben je al opzoek of aan het onderhandelen met nieuwe frame sponsoren?

Klopt als een bus. Tja, ik ben wel op zoek, maar niet echt de hele wereld mailen enz. Ik moet het verdienen vind ik, dus hard rollen en wel zo nu en dan kijken en connecties uitbreiden waardoor ik steeds meer moeite voor bepaalde dingen kan doen EN uiteindelijk ergens terecht kan komen, I HOPE!


Na je BNN doorbraak ben je natuurlijk beroemd, herkennen mensen je vaak?

Hahaha, nou heel toevallig wel! uit het niets… JIJ WAS OP TV!, maar aangezien ik dat BNN gebeuren niet helemaal voelde krijg ik altijd een dik schaamte gevoel of zo haha… Vind het fijner als mensen in de club zeggen "JIJ BENT VAN ONGETEMD!" ben echt GELUKKIG! met ONGETEMD ^^ heck yeah! Surf scène is DIALED!


We zien jou een beetje als het kleine broertje van FSO, hoe is het daarmee eigenlijk?

Ik ben geen onderdeel van FSO zover ik weet. Ben gewoon down met thé FSO crew (Maityn, Boy, Ferry en Fieze… en meer ?) maar FSO is zover ik weet gewoon nog steeds hartstikke shine! gezelligheid kent geen grenzen is het bij FSO vind ik altijd en hele goeie avondjes stappen, haha! Worlds"09 vergeet ik NOOIT meer haha. Ik zal een foto bijstoppen, hehe


Wat heb jij voor toekomst plannen? fietsen, designen, bij Philips werken? vertel het ons.

Ben niet zo van het plannen, maar wat ik wel weet: Dit jaar word echt HEEL VEEL reizen nog meer contents (international!) Designen vind ik gewoon amazing om te doen en misschien dat ik ooit iets voor een BMX comp kan betekenen als designer of zo ? we zullen zien…. Ben nu 3de jaars Multimedia leerling in Rdam en loop nu stage voor RockPalace en bevalt me super dit! volgende stage in het buitenland en…. tja… I dont know ik zie het allemaal wel…. zolang ik maar hard kan rollen en lol kan hebben in mijn leven ^^


Welke trick moet je nog leren en wil echt niet lukken?

uuuhhhhh…. flair to FJ wat een trick hea…


Wat maakt bmx in engeland beter dan hier? of valt het allemaal wel mee?

Scene is zoveel groter en echt totaal anders… niet eens te vergelijken + wat ze daar aan parken enz. hebben ook niet NORMAAL! we zijn gewoon een beetje zielig qua parken in NL (gelukkig hebben Pim en zijn pa daar wel wat verbetering in gebracht <3),>

Dus niks beter! het is gewoon een super fijne plek om te zijn!




Last but not least, wil je nog mensen bedanken, toespreken, uitschelden of iets toewensen?

Boy… ik heb je nooit gemogen…. Lennard ik vind je maar een kut knul uit Deventer! Franky haat ik omdat die flatspin turndowns doet bij Everland MAG JULLIE ALLEMAAL NIET! ik wil gewoon even rustig me soaps kijken… ok ? begrepen ? lik me fluit! Of course NOT! Mark Vos, Boy Janssen, Jonathan Janssen, Stuart Gibson, Chille Daan, Bob!, Bart DIRT, Falco, Franky Elshof, Bas Vennink, Jean de la Noy, Brendan van Leeuwen, JErmaine Pronk, Boudewijn K. Roy G. Sjors d. G., Nike6, POC, ONGETEMD (DIM en LUCAS!), Barry Kohne, Pim van duh Bos, Daniel Wedemeijer, Tim F., Wijnand B., Maityn P, Virgil P, Misha Rath, Jur, Tim J, Roy v. K., A4 brothers, Channon B., Stijn Staal, Kevin v. G.(jaja zag je niet aankomen hea!), Paul de Groot, Sloerie!, Kees Schelfhout, Mattheo aka Spanisch Boy, UK gastuh, GER gastuh, OZ gastuh, PETER AND OSCAR! en alle rijders die ik ken en niet er tussen heb gezet (teveel namen eigelijk ook) en mensen die echt wat doen en betekenen voor de sport/lifestyle waar ik van hou <3>
I LOVE ALL U GUYS! all ben ik soms een tering ventje in me soort…cant deny that hehe
DO IT FOR BMX
ACCEPTEER JEZELF!
STOP MET JE FiETS POETSEN! (modder is niet zo zwaar)
SHINE LEKKER! boven of under thé radar… I don't care… doe het voor jezelf!
2010 is net begonnen en ik voel me toch een jaar aankomen van GEZELLIGHEID! LIEFDE! SCHREEUWEN! FEESTEN! FIETSEN! LOL! LEUKE DAMES (voor de singles) EN! BP!

A. wat heb ik allemaal getypt…. en B. hoeveel fouten zitten er wel niet in ? haha wie het telt en goed heeft krijg een setje oude nike6 schoenen van me!

Brendan O. doet de controle wel, succes! (Brendan: Ja, dus niet he. Als ik een kat op een toetsenbord laat lopen komt er nog beter Nederlands uit!)
Love the lifestyle, BMX style