Thursday, March 26, 2009

Jos Wissink: BMX'er en fotograaf.


Een tijdje geleden verschenen er hier op 031bmx al wat foto's die Jos Wissink had bijgedragen van de Verre Oosten Jam. Voor velen binnen de Nederlandse bmx-scene is Jos al lang bekend. Voor de mensen voor wie dat nog niet het geval is hier even een korte introductie, door Jos zelf:
"Ik ben op ongeveer 12 jarige leeftijd (1982) begonnen met fietsen. In 1983 kreeg ik mijn eerste echte crossfiets en haalde daarmee direct de krant (daarvoor waren het omgebouwde “gewone” 26in fietsen). In de buurt werd ik al snel crossjos genoemd, omdat ik altijd maar op dat kleine bmx fietsje zat.
Nu, zo’n 27 jaar later, zit ik nog steeds op dat kleine bmx fietsje. Helaas niet meer iedere dag, want dat lukt niet meer zo goed met een gezin met 2 kinderen, een fulltime baan, een eigen bedrijfje (www.four05.nl) en de webmastering van FATBMX.com.
Toch probeer ik iedere donderdag even naar Burnside te gaan om een paar uurtjes te fietsen. Op de warmere dagen ga ik ook nog regelmatig ’s avonds even hier in Oldenzaal bij de oldskool snakerun op het Hulsbeek fietsen (dat skatepark is al bijna net zo oud als ik!).
En hopelijk kan ik ook eens proberen trails te fietsen bij de trails die de jongens in Hengelo hebben gegraven.
Fotografie is een hobby waarbij ik mijn BMX foto’s kosteloos ter beschikking stel aan FATBMX. Graag wil ik verder met deze hobby, waarbij ik me meer wil gaan richten op de zgn strobist fotografie (mensen en bmx). Ik heb al veel ideeën, maar te weinig tijd."













De reden waarom bovenstaande is geplaatst is eigenlijk de nieuw FLICKR van Jos. Vergeet die dus vooral niet regelmatig te bekijken, hij staat nu ook rechts in het lijstje met links.