Tuesday, February 03, 2009

Report Demo ''Racen tegen Kanker''


Een week of 3 terug werd ik (Desmond) gebeld door Erik, hij stelde zich voor en vertelde dat hij van de stichting racen tegen kanker was en dat hij wat Freestyle bmxers zocht voor een demo. Ik zei dat ik het wel zou regelen en ben direct begonnen met mensen vragen. Ik had 8 mensen gevonden die me graag wilden helpen en we hadden het plan om met een houten ramp en een dirt afloop daar het publiek een beetje te gaan vermaken. Op vrijdag avond 30 Januari kwamen de volgende mensen dan eindelijk bij elkaar om de tent te rocken.
- Dany Keizer
- Syo van Vliet
- Bas van Tol
- Vincent Buizer
- Henry van de Zwaag
- Bas Fokkinga
- Patrick Harteveld
- Desmond Tessemaker

Om 10 over 8 begonnen we met de 1e van de 3 demo’s. We begonnen rustig met een beetje opwarmen in die demo en dan wat makkelijke tricks. Bas van tol crashte 2 keer en vond het allemaal wel goed en ging foto’s maken. In de 2e demo zouden we wat dikkere shit gaan doen en dat gebeurde dan ook. Syo zette wat dikke no-handers en een paar cleane 360’s. Bas Fokkinga kwam met stylishe no footed cans en 360’s. Dany zette te hoge motowhips en ook paar vette tailwhips. Patrick ging voor wat flips en aangezien ik had gezegd dat ik ze ook kon, moest ik het ook maar doen. Ook nog een paar treintjes met zijn allen gedaan en die zagen er heel vet uit.
In de 3e demo ging het helemaal los en iedereen deed gekke shit. Hier even een opsomming:
Dany: Whip’s, 360, motowhips , tobogans
Syo: whips, 360 whip try , 720 so close , tuck no handers
Desmond: Flip, Flip tiregrab, 720 try , supermans ( first try )
Bas: Nfcc , Disco can , 360 , 3 star
Patrick: 360 Flip , 720 , Te hoge flips

En omdat foto’s meer duidelijker maken dan woorden:





  



Foto's: Bas van Tol
Verslag: Desmond Tessemaker