Tuesday, January 06, 2009

Syo van Vliet




Onze eerste Bio / Interview, gaat over Syo van Vliet. Een snel groeiende rijder, die zich vrij snel omhoog werkt in de verschillende niveaus van het bmx rijden.



Naam: Syo van Vliet (spreek je uit als s-ij-o)
Plaats: Bennekom, naast het o zo *** vet om te fietsen, ede. Niet dus.
Wie? Nou, Syo van Vliet dus. 17 jaar. Gestopt met studie, nu fietsen en ga fotografie doen. Is ook een van mij hobby’s naast bmxen, snowboarden en een beetje paragliden.
Hoe lang ik rij: Nu bijna drie jaar, daar voor op een fietsje die twee keer zo klein is als mijn huidige fiets toen ik een jaar of tien · twaalf was (trapjes springen, met mach 4 over de spine vliegen enzo..)
Met wie ik rij: Bas van Tol en Koos. Ik rij al drie jaar lang met Bas en is mijn troost en toeverlaat. In het begin bijna elke dag fietsen en dan tot ’s nachts chillen. Meestal samen omdat er hier maar een handje vol 'fietsers' was. Hier en daar een verdwaalde mtber 3 andere fietsers die snel stopten en dat was het. Samen naar skateparken enzo, chill. Sinds een jaar ook met Koos (Nikos ten Hoedt).
Spots: Nou mijn local skatepark is echt ruk. Het was al ruk en nu hebben ze ook met oud en nieuw de mini-spine opgeblazen. Maar het bestaat uit twee banks met in het midden een quarter, met een hekje dat echt enorm in de weg staat. Spine in het midden en wat hobbels aan de andere kant. En naast dit fantastische geheel ook nog een mini. Eigenlijk fiets ik dus meestal in skateparken (burnside, skateland, everland).
De scene : Ja klein, gezellig, knus. Zo iets. Fijn met zijn drieetjes. Ofzo, dus IEDEREEN kom ede rippen! Iemand nog 14 set nodig? Of 1/10 set oplopend. Als je trapjes geil bent is ede opzich best relaxt..

Foto's, Bas van Tol en Sven Schuilenburg