Thursday, January 19, 2012

Geen plegs in Skateland

Een paar dagen geleden was er een test in Skateland, in de hoop dat plegs worden toegestaan. Ik sprak gisteren Jonathan Jansen en hij vertelde mij dat de test niet heel goed was verlopen. Stijn Staal bevestigde dit met de uitkomst via Facebook. Ik heb vernomen dat er enkele krassen zijn gekomen om een rail. Natuurlijk niet van plegs maar mogelijk van drop-outs. Ik vraag mij af hoe diep de krassen zijn maar alsnog was dit rede genoeg voor de Skateland crew om plegs niet toe te staan. Enigszins begrijpelijk, als je er al pessimistisch tegenover staat dan is elk krasje of deukje wel een bevestiging om het niet te doen. Tevens komt het grootste deel van de inkomsten van Skateland binnen via kinderpartijtjes. Dat kinderen zich pijn doen aan mogelijke beschadigingen van bmx-ers was ook een rede om het niet doen. Niet echt heel onredelijk lijkt mij maar het is jammer dat zij niet inzien dat het in de praktijk reuze meevalt. Daarnaast worden zij ook niet gefinancierd (meen ik) door de gemeente of iets dergelijks dus een van een ruim budgetplaatje is wellicht ook geen sprake. Hoe dan ook, het blijft jammer. Geen plegs in Skateland dus. Gelukkig komt de zomer er weer bijna aan!