Tuesday, July 26, 2011

The WAOJ Interview

We zullen je niet meer hoeven te vertellen over het bestaan van Weareorangejuice. Al maanden hangt de blog in de blogosphere en we hebben al veel toffe give-aways, video's, foto's en andere content voorbij zien komen. Het is duidelijk; orangejuice is here to stay. Desalniettemin onderwierpen we Roy aan een kritisch interview betreffende hun drijfveren. Het resultaat lees je hier.




Wat is Waoj?
Orange Juice is een blog van Tom Lammerse en Roy van Kempen plus een aantal hechte vrienden. De basis van de blog ligt bij het delen met de wereld van al ons werk (foto’s, videos, trip verslagen) en dingen die ons inspireren. De blog is niet alleen BMX gerelateerd, het bevat ook skateboarden, fixed gear, lifestyle, muziek, fashion, video- en fotografie. Ook willen we met de blog mensen in de spotlights zetten die het verdienen. Hierbij moet je denken aan upcoming riders, maar ook kleine projecten zoals shirtmerken, kunstenaars of artiesten.


Waarom de naam Orange Juice?
Oranje is natuurlijk de kleur van Holland, ik denk dat meer mensen op de wereld denken dat Nederland een oranje vlag heeft dan een rood-wit-blauwe. Het tweede punt is dat een blog pas werkt als hij altijd up-to-date is, hij moet fresh zijn net zoals het sap Orange Juice.



Hoe zijn jullie op het idee gekomen?
Meerdere factoren zorgden ervoor dat we het blog zijn gestart.

Ten eerste wil Tom na de middelbare school een studie volgen bij de filmacademie in Amsterdam. Voor deze opleiding heb je een portfolio nodig. Daarom hebben wij ook op de blog ervoor gekozen om twee verschillende kopjes te maken: Tom Lammerse en Roy van Kempen. Als je nu bij Tom kijkt zie je een mooie verzameling van al zijn video’s en foto’s.

Ten tweede zijn Tom en ik altijd gedreven om iets nieuws te starten. Een paar jaar geleden waren we begonnen met het shirt bedrijfje: http://www.owl-bmx.com/. We hebben het bedrijfje niet vol kunnen houden omdat we simpelweg nog te jong waren. In die tijd was Tom 14 en ik 18 jaar. Door dit kleine bedrijfje hebben Tom en ik wel heel veel geleerd. Daarom hebben wij het volste vertrouwen in Orange Juice.

Derde factor waren inspirerende contacten. Tom en ik hebben al heel wat afgereisd met z’n tweeën. Elke reis kwamen we weer mensen tegen die ons erg inspireerden met het gene wat ze deden. Vaak merkten wij ook dat het moeilijk was om een naam op te bouwen voor deze personen. We hebben al van heel wat bekende mensen (Nathan Williams, Brain Kachinsky, Adam22 zijn enkele voorbeelden) gehoord dat ze de blog checken en als zij content zien van minder bekende mensen dan kunnen er mooie dingen ontstaan. Een mooi voorbeeld is dat Nick Benson, sales manager van Animal Bikes een Over-it shirt wilt hebben omdat hij het interview heeft gelezen op Orange Juice.

Jullie drukken stickers, waar eigen geld in gaat zitten, wat is jullie doel met waoj? Gaan jullie binnenkort de markt op met mokken, t-shirts pennen en buttons? Of is dit puur ter promotie van de website?
Haha mokken en buttons, klinkt interessant!? We zijn super stoked om mee te delen dat we vandaag ons eerste shirt hebben gereleased. Het is een collaboration shirt met Soulcycle BMX shop waar we heel erg trots op zijn! Soulcycle is al vanaf dag 1 een grote supporter van Orange Juice dus deze collab was alleen maar een kwestie van tijd.
Je kan ze hier bestellen. Als je het shirt online besteld krijg je ze in een dope envelop met 2 stickers maar uiteraard zijn ze ook verkrijgbaar in de shop. Op het shirt label zie je welk shirt je heb van de 36. Wees er snel bij want wat ik al zei het zijn er maar 36.

Ook hebben we samen met de shirts beanies gemaakt. We hebben 20 beanies bij Soulcycle liggen dus check die ook snel hier!



De shirts, beanies en stickers zijn nu nog om de blog te promoten. Maar we hebben altijd al een enorme interesse gehad in fashion en kleding dus er zullen waarschijnlijk nog meer collaborations aankomen in de toekomst.

Wat zijn de toekomst plannen met we are Orange Juice? En op welke manier ga je hier je boterham mee verdienen? Of is dat niet de intentie?
Toekomst plannen zijn heel breed aangezien we geïnspireerd worden door meerdere bedrijven.

Purple brand, Over-it crew:
Dit zijn kleding bedrijfjes door bmxers opgezet. Wij vinden dit heel cool dus je kan sowieso nog meer kleding verwachten van Orange Juice.

ALYK, Bad Timing:
Deze crews hebben videoprojecten. Ons lijkt het heel gaaf om een keer een Orange Juice dvd te maken.

Defgrip blog:
Uiteraard een van de belangrijkste dingen, de blog vullen met allemaal vette content.

Het zou natuurlijk fantastisch zijn om straks met adverteerders te gaan werken, maar wat voorop staat is gewoon een site van mij, Tom en al onze vrienden en laten zien aan de wereld dat er een hele hoop inspirerende mensen en projecten bestaan!



Wanneer kunnen we weer een waoj edit van RVK verwachten?
Om de shirt te promoten hebben we een kleine promo video gemaakt die je hieronder kan checken. (red. dat was dus de video die gisteren is gepost)

Iedereen bedankt voor de support het is altijd hartverwarmend om positieve feedback te krijgen over de blog!

Als je ons nog niet kent of volgt:

Blog: weareorangejuice.com
Facebook: facebook.com/weareorangejuic
Twitter: twitter.com/weareorangejuice

En onthoudt:

There are two types of people: those that talk the talk and those that walk the walk. People who walk the walk sometimes talk the talk but most times they don't talk at all, 'cause they walkin'. Now, people who talk the talk, when it comes time for them to walk the walk, you know what they do? They talk people like us into walkin' for them.

Orange Juice: We Walk the Walk!