Sunday, May 15, 2011

Crash Pim van den Bos

Al weer een week geleden was Pim (dubbelvoudig MooraCup winnaar, gerespecteerd owner voormalig 040 bmx-park) op weg naar Bochum voor een toffe sessie. Dacht hij. Tegen de avond lag hij ten gevolge van een scorpion dive (je voeten naast je hoofd via achteren) op de Intensive Care in een Duits ziekenhuis. Toen zou het nog maar voor een nachtje zijn, nu ligt Pim er echter nog steeds. Hij hoopt na dit weekend terug naar Nederland te kunnen. We konden het volgen op zijn facebook:

07-05 at 11.58
On our way to Bochum

07-05 at 21.47
Greetings from Knappshaftskrankenhaus Bochum! Have to stay probably one night at intensive care in Germany.



08-05 at 10.00
Gelukkig geen operatie nodig maar ze willen me nog 24 uur in de gaten houden. Morgen dus pas weer naar huis waarschijnlijk.

08-05 at 10.04
M'n milt is beschadigd waardoor ik interne bloeding heb maar niet zodanig dat ik onder het mes moet.

08-05 at 20.43
Gaat wel lig sinds gistermiddag op intensive care. De pijn is al een heel stuk minder dan gisteren. Hopelijk kan ik snel naar huis maar weet niet zeker of ze me morgen wel laten gaan.

09-05 at 13.03
Best sport in the world! (in reactie op "leuke sport doe jij zeg")

14-05 at 03.xx
‎7 days at ICU. After 3 days of internal bleedings, spleen got removed. Got catheter for 5 days. Got trombose in my arm and nerv damage in my shoulder from the operation which caused it's half paralyzed and can't lift it up anymore. One hour MRI session without my painkillers and they forgot to give me the ball to push when I couldn't take it anymore = hell. Hopefully going back to the Netherlands after the weekend.

14-05 at 04.xx
Ze binden alles in zodat het op zn plek blijft zitten tijdens de narcose en bij mij is er toch iets door beschadigd. Je hebt eigenlijk altijd kans op complicaties en heb pech gehad. Het kan beter worden maar kan ook permanent zijn, ff afwachten dus. (over de operatie)

Afwachten dus, wij wensen Pim veel sterkte in de komende dagen en hopen dat hij inderdaad weer snel voet op Nederlandse bodem mag zetten. Beterschap Pim!