Wednesday, May 11, 2011

Crash Patrick Harteveld

Om het even simpel te houden een kopietje van sweetrails.nl:

'Het is zeker het begin van het seizoen" dacht ik (Ilja) toen ik gisteren avond gebeld werd. Patrick maakt er de laatste jaren namelijk nogal een gewoonte van om blessures op te lopen in het voorjaar. Patrick is hard neergegaan op de stepdown van de grote lijn en het was nog onzeker wat er aan de hand was. De enige zekere factor was dat hij heel veel pijn had en er meteen een ambulance moest komen. Ingeklemd op zo'n plank en neckbrace werd hij afgevoerd met pijn onder zijn ribben.

In het ziekenhuis is gebleken dat zijn nier beschadigd is en hij ligt op dit moment nog op de Intensive Care. Wat ik begreep van zijn vrouw Daphne is dat de nier stabiel is maar het nog steeds niet zeker is of hij nu wel of niet geopereerd moet worden en dat dit een kwestie van afwachten is.'
Een kleine update van Daphne, de vrouw van Patrick:

'Hallo iedereen

ik heb vanmorgen het ziekenhuis aan de telefoon gehad het is vannacht stabiel gebleven de bloeding is niet verergerd.
vandaag houden ze hem nog goed in de gaten op de ic ik hoop dat we vandaag ook wat meer te horen krijgen hoe nu verder.
ik heb Patrick ook even gesproken hij heeft nog flink last vast van zijn buik en veel ...spier pijn.

ik hou jullie op de hoogte

gr Daphne'
Ik ken Patrick alleen naast zijn fiets omdat ie altijd blessures had. Ik heb bij de sweettrails jam vernomen dat ie een behoorlijk potje kan fietsen en toendertijd was hij de enige die bmx-er (meen ik) die de allerlaatste grote dubbel sprong.

Ook vanuit het 031-kwartier, veel sterkte Patrick!