Wednesday, March 23, 2011

Aaron Zwaal

Deze gast uit het Oosten des lands mag dan wel klein van formaat zijn, zijn fotografische prestaties en bijdragen aan de Nederlandse bmx media in het algemeen zijn een stuk groter. Benieuwd naar wat hij er zelf over te zeggen had vroeg ik hem een 5 á 10 foto's uit eigen portfolio te selecteren en van bijschrift te voorzien. Aaron komt met 14 platen over de brug. Lees en bekijk het allemaal zelf.

Canon 550D 50mm 1.8 op f2.8 met iso100 en 1/250e
Dit is een table van Robin uit Goirle, een van de latere korte broeken sessies van 2010. In de tijd dat ik nog 5 dagen per week van half9-5 stage had achter een computertje. Zorgde meestal dat ik veel foto's maakte in het weekend zodat ik het doordeweeks kon bewerken, tijdens stage heb ik redelijk veel onderzocht op het bewerken van foto's. Robin die blaast echt hard en is een chille dude om mee te fietsen en ook qua foto's, boeit niet om een trick meerdere malen over te doen. Ik ben echt een fan van hoe de bank belicht is en de tones in de bomen.

Canon 60D korte broek met tamron 17-50 2.8 iso 200 f9 1/160
Deze foto was afgelopen zondag genomen, na een heerlijke dag fietsen en filmen van Thomas en Syo ging de zon onder en dat gaf een mooie belichting op het gras, thomas was wel down om iets over die box te doen. In eerste instantie deed hij een paar turndowns uiteindeljik was deze barspin toch toffer.

Canon 60D met 50mm 1.4 op f1.4 iso800 en 1/500e
Deze foto is genomen op de 031 Verre oosten jam, waarschijnlijk mijn best gelukte foto indoor, vooral zonder flitsers. Die dag was goed, eerst meeten met Sam en de Brabanders, wist dat een chick geen fiets bij had en ik toch weinig ging fietsen dus kwam zonder fiets, ook des te meer handen voor bier en fotos. Zeer geslaagde dag, nog met Steven tijdens bank2bank best trick bier gedronken toen ik op de sluiter drukte en hij de flits omhoog hield en Wouter van der Linde’s flitsers perongelijk steelde. Toen uiteindelijk nog in Nijmegen uit geweest met de brabanders en 1limburger, goeie dag!

Canon 60D met 50mm 1.4 linker op 1.4 rechter op 1.8, iso 100 en 1/640e
Dit was genomen op een vrije dag had geen zin om of binnen te zitten of hele dag bij local parkje te blijven.Heb volgens mij echt 20km gefietst voor 3 kleine parkjes. Paar weken ervoor ging ik ook naar een parkje en wist de weg niet maar kwam wel langs mooie dingen en baalde dat ik me camera niet bij had. Deze keer dus mooi wel, kwam ook langs een ingang van een bos en sloeg er haast instinctief fullspeed in. Toen ging ik beetje dingen fotograferen zoals die linker foto, maar toen ik die mensen zag lopen nam ik toch maar ff een snapshotje. Erg blij hoe die uiteindelijk is geworden.

Canon 60D bloemetjes broek 50mm 1.4 op f2.8 en iso 100 1/200e sluiter
Aarle-Rixtel is deze foto genomen, tijdens de 1e dag carnaval, max (kilt) en ik kwamen net van helmond station (aarle heeft geen station) en toen maar gelijk aan het bier en clipjes onzin schieten voor de timo en mijn edit. Deze foto vind ik zelf tof omdat het me doet denken aan het toffe weekend dat doorliep tot dinsdag in limburg. Dag beginnen met een treetje bier en heerlijk ouwehoeren. Mooie aan deze foto vind ik dat iedereen apart is gekleed en steven staat echt prachtig met z'n zonnebril en vissershoedje en pak.

Canon 60d 50mm 1.4 op 1.8 iso 125 en 1/125e
Dit was de 2e dag dat ik mijn 60D had, ik ging naar Amsterdam om zijn oude wielset te kopen en mark had nog een bikecheck nodig en ik was wel down. De 60D voelde gelijk thuis in mijn handen en was een genot in vergelijking met de 550d. Ik ben paar keer pas echt door Amsterdam gefietst maar ik hou echt van de sfeer en de grachten. Qua sessie was dit ook een van de belangrijkere sessies die ik heb gehad, gepubliceerd op Simple, We are level, fat, dig en natuurlijk 031BMX.

Canon 550D met tokina 10-17 fisheye op f3.5 iso3200 1/200e
mijn 1e keer everland, de sessie waarbij duitsland ook naar amsterdam kwam. Sharvan die wou een 540 sequence van zijn 540, had geen statief bij en flitser werkte sowieso niet zo snel. Dus moest ik iso 3200 gebruiken, niet ideaal maar voor wat het was vond ik het nog best oke. Sowieso mijn 1e sequence die ik heb gemaakt nou dat ik er aan denk is het toch best leuk om te doen, binnekort meer dan;)

Canon 550d met Tokina 10-17 op f3.5 iso100 en 1/200
Dit is een 270 van thomas, genomen tijdens een weekendje wat eigenlijk filmen was. We hadden al best wat footage geklokt en dit was meer gewoon chille sessie, beetje eerste keer weer in tijden dat ik flitsers gebruikte. Thomas deed eerst wat barspins over de hip:

550d 50mm 1.4 op f1.8 iso100 met een sluiter van 1/200
En daarna wat 270’s met flink wat dip, thomas vond zelf de foto niks omdat je de dip op de foto niet goed kon zien. Maar toen online kon hij het toch wel waarderen.


Canon 550D met 50mm 1.4 op f1.4 en iso100 sluiter 1/3200e
Dit is een van mijn eerste fotos met de 50mm 1.4, dag na de serious request jam in 040 waar we ook waren blijven crashen. Timo en ik gingen nog naar de waalhalla jam de dag van de foto zelf, we hadden eerst een half uur gedaan om vanuit Nijmegen Dukenburg naar mijn huis te gaan en toen worstenbroodjes gegeten en toen naar de jam, onderweg dacht ik "Hee, wacht eens dit is wel goeie locatie om portretje te schieten", met toeval gingen de spoorbomen ook nog omlaag en het was een mooi winters sfeertje met timo’s bepakking.


Canon 550D met 50mm 1.8 op f2.8 iso 200 en 1/160e
Dit moet een van de eerste sessies met Emile zijn, ik weet nog dat ik eerder vrij kreeg van stage om fotos te maken met de zeelanders. Eerst streeten met Yukio en Lars daarna kwam emile aankakken, moest mountainbiken voor school geloof ik. Deze is ook bewerkt op stage waar ik dan bevoorbeeld gewoon chill in de ochtend met een bakkie thee gewoon rustig voor ging zitten.


Canon 400D met tokina10-17 fish op 3.5 iso200 en 1/200e
Goeie sessie toen Roy van Kempen in nijmegen was voor zijn stage bij Newbreeders toendertijd.
Dit was beetje aan het einde van de sessie, spot is 50meter van Goffert(lokale park) af. Hierbij moest ik eerst met behulp van een voetje op het soort van dak komen en daarna camera aangegeven worden, het was best enorm sketchy aangezien ik echt lag op een paar houten balken. Qua tinten en timing vind ik dit wel echt een lekkere foto.

Canon 400D met Tamron 17-50 2.8 op 22mm en f2.8 iso100 en 1/80e
Dit was toen ik ongeveer net beetje met flitsers begon, het was ongeveer -5 celsius en de bowl was verstopt en vol met ijs en water, en ook echt flink vol. Mike en ik gingen een avondje met emmers in de weer om de bowl leeg te krijgen. Had mijn flitser met statief neergezet met een jas erover om verder te scheppen (het was best winderig en regende lichtjes) toen was mijn statief met flits omgevallen door de wind en batterijklepje ging kapot. Toen vonden we een bekertje waar noodles in hoorde en dat paste precies na wat eraf schuren. Toen liet ik mike was emmers water gooien en was dit het resultaat.


Canon 400D met Tamron 17-50 2.8 op 17mm en f2.8 iso100 en 1/100e
Ik had in het eerste leerjaar van media design lessen in fotografie, had daarvoor een portret nodig van iemand. Toen ik mijn buurman saxofoon hoorde spelen in zijn huis wat in verbouwing zat dacht ik “hey dat is best een mogelijkheid”. Vind deze foto een goeie sfeer hebben omdat hij er echt hard uitpopt maar de rest aardig geisoleerd is. Bij deze buurman ga ik ook vaker heen om bijvoorbeeld dingen te mishandelen met een slijptol of gaten maken ergens in, zelfs thomas zijn fiets is meerdere malen gefixed met zijn tools.

All Photos © Aaron Zwaal