Tuesday, October 19, 2010

Emile Bouwman .NL

Een kleine .NL met deze kersverse kerel uit Zeeland die we nu allemaal kennen van die sicke edit die een aantal weken terug hier verscheen. Zoals je kunt lezen is hij een man van weinig woorden, maar wel één met grootse daden.



1. Emile, ik ken je natuurlijk al een aantal jaartjes vanuit Zeeland. Hoe lang ga je nu eigenlijk al mee?
Mei. Anno 2005.



2. En die fiets, ik kan me herinneren dat je heel lang op een rammelende chrome bak reed met een 62 tands sprocket. Nooit behoefte aan nieuwe parts gehad?
Haha! Ik heb eerst 1.5 jaar op een 2e hands Dave Mirra 540 air haro fiets gereden. Shit was oldskool! Toen nog twee completes maar omdat ik liever ga fietsen in plaats van mijn fiets poetsen, nachecken of intensief naar de nieuwe parts op internet zoeken eist dat op een gegeven moment zijn tol. Als ik weer eens iets gesloopt heb dan is er altijd wel een local die nog iets voor mij heeft liggen! (thanks iedereen yo!) Ooit op een dag ga ik mijn bike helemaal dialed maken.
3. Tegenwoordig huisvest je je in Arnhem of Nijmegen, aangesloten bij voormalig Zeeuw Thomas. Hoe bevalt het daar? Wat doe je voor school of werk?
De sfeer is chill, locals in Arnhem&Nijmegen zijn echt chille gasten! Ik doe de opleiding Outdoor&Adventure, een buitensportgerichte opleiding (nee geen padvinders).

4. En in 't weekend nog vaak in Zeeland? Waar vind je de scene fijner?
1. Mekuuuuuuuuuuur! 2. Burnside. 8. Waalhalla.

5. Je laatste edit werd erg goed ontvangen. Hoe vond je 't zelf en hoe lang heb je er over gedaan om alle clips te filmen?
Ik was zelf wel redelijk tevreden. Volgende keer wil ik harder gaan. Hij was wel mooi gefilmt en ge-edit! credits naar Lars! De edit was in iets van elk weekend van de maand september gefilmt!

6. Je gaat naar mijn idee al hard in die edit. Hoge drops enzo. Niet bang om geblesseerd te raken? Heb je uberhaupt wel eens blessures?
Thanks! Ik vind hoge drops niet eng maar als ik er 360 vanaf wil doen dan wel soms. Als ik dan eenmaal aan kom rijden dan ga ik er gewoon voor! Blessures? Ja, vorig jaar mijn enkel zwaar gekneusd. Mijn enkels zijn wel mijn zwakke punt. Ik ben soms wel bang dat ik geblesseerd raak en dat ik niet meer kan fietsen, dat zou niet chill zijn. Alleen dat zijn dingen die iedereen zou kunnen gebeuren maar waar je niet te veel bij stil moet staan. Gewoon gaan op je bak!


7. Welke parts / riders kijk jij om weer pumped te raken? Wat vind je de vetste bmx video?
Er zijn veel van die video's voor mij: Tom Dugan Bio, Mark Vos de Video, Shayne Steel - Federal Bikes, Dakota Roche Brighton aint ready en alle andere riders die hard gaan!

8. Plannen voor de nabij toekomst? Komen er nog meer edits aan, ga je meedoen aan wat contests? In de toekomst wil ik zowieso nog met een edit komen! Contests? Als er nou eens een contest door de week wordt georganiseerd (OV) ben ik van de partij! Het plan is om veel te fietsen!

9. Nog iets wat je graag kwijt wilt aan bmx'end Nederland?
Dat jullie bazen zijn! En ohja, wie is Anonymous op 031bmx?

Eerder op 031bmx.nl:
Emile Bouwman - zomer 2010
Emile Bouwman - Zomer 2009
Emile Bouwman - Maart 2009

Foto's: Aaron Zwaal