Friday, January 22, 2010

Mark vos.NL

Dat wij moeilijk snel zijn, dat wisten we al, maar zo snel. En dat dan ook nog dankzij Mark Vos! Lees en get inspired!

Naam: Mark Vos
leeftijd:25
woonplaats:Amsterdam

Ben jij ook wel eens negatief
Ja, en ook wel onzeker en bang soms. Maar vaak voel ik em.. we hebben maar 1 leven. En bij de pakken neerzitten zit niet in mn bloed.Tenminste mn homies helpen me er onbewust ook snel bovenop.. One life!! En pff relativeren af en toe man..hoe chill hebben wij het wel niet snapje..we hebben bijna niks te klagen man. Het is allemaal luxe. We spoelen de wc door met drinkwater . Always look up.. en help elkaar man. Hoe makkelijk is het om even je hand op te steken. Een klein woordje kan al genoeg zijn soms.. Share the love.


Waar jij komt is een goede vibe, wie kan volgens jou die goede vibe hard gebruiken? 
Ik ben niet verantwoordelijk voor goeie vibe.maar vin het wel fijn datje het zo zegt.dat is lief. Thanks . Mensen die harde blessures hebben.. iedereen kan een goede vibe gebruiken.. weetje er zijn genoeg boys om ons heen die privé zware dingen meemaken. Samen rocken we tot we oud zijnJ en dan kan je glimlachen omdatje het vet hebt ingekleurd vroeger haha. Al mn homies ik ken jullie en rij voor jullie hoor. Je weet.




Je krijgt het elke jam en wedstrijd voor elkaar om een bizarre transfer of wallride te zetten, wat gaat er in godsnaam in jou hoofd om op zo'n moment? 
 Haha ten eerste valt dat wel mee.. ik heb een drive en soms zie ik opeens een lijn..en dan laat het me niet los..ik wil als ik dood ben of klaar ben..iets achter gelaten hebben… en ik moet mn naam eer aan doen. “mark” tja. Ik doe het graag man. Gas erop…misschien is het onbewust wel een balans factor die me rustig maakt. ik moet af en toe een grensje verzetten. Anders komen mn knuffels niet meer goed over haha



Ben je wel eens heel bang geweest op de fiets? we hebben je natuurlijk heel wat muurtjes, balkjes en bankjes zien koppen. 
Ja ben vaak genoeg bang. Die rail bij de rai ofzo. 53 run ups haha..en sommige wallrides….en een keer in Berlin probeerde ik bars to icepick grind viel ik hard op mn kop..en zocht naar mn ex vriendin van 5 jaar terug…omdat ik zeker wist dat ze erbij was?? Haha dan hebje wel een balansdagje nodig haha..



Je doet het goed bij de sponsors, je werkt bij soulcycle, nog meer BMX wensen voor de toekomst?
Gezond blijven. Veel zon meepikken. Delen met mn vrienden. Keiharde videoparts maken..alle respect naar Ruben. Maar ik kom je pakken vriend;) Nee. Ik heb mn eigen paadje. En veel respect naar alle mensen die volgen wat hun drive is. Maar ik voel dat ik nog veel in me heb. En het op een mooie manier wil laten zien en dat kan nu met Frits! Er zijn nog veel spots die ik zoek..die ik kan connecten met al mn drive die ik heb en wilskracht. En dan heb ik vrede. Dan kan ik zalm bakken later.omdat ik gedaan heb wat ik wilde.



Tegen wie kijk jij het meest op? wie is je grote BMX voorbeeld? 
Nu kijk ik niet echt op tegen mensen meestal, of ze moeten echt heel erg puur zijn.. Ik heb wel heel veel respect voor veel verschillende killers…er zijn er zoveel..maar als ik een moment moet noemen..bas keep en ben hennon reservoir dogs..die shit was mannelijk. Maarja als je matt hofman in het echt ontmoet…toen werd ik wel stil haha.. maar het meest geniet ik van lieve mensen. Als ik mensen lief zie zijn voor hun hond ofzo..daar wordt ik blij van



Als je 1 dag iemand anders mocht zijn, wie was dat dan? 
M'n broertje. Om helemaal precies te weten hoe hij alles voelt, zodat ik dan weet hoe ik het best voor hem kan zijn haha hawai brotha one day.



Wat haat je het meest aan BMXen en het gebeuren er omheen? (een keer iets negatiefs mag ook wel) 
Wat ik haat..pff sorry man ik haat niet echt niet. Ik haat haat haha. Het laat me niet koud als mensen makkelijk oordelen over dingen. Maar iedereen heeft zn fouten. Ik zal niet de eerste zijn die stenen gooit.. wat ik echt kut vind. Is dat er geen fatsoenlijke wallrides meer gemaakt worden haha..en lage daken..daar hou ik ook niet zo van. In de zomer hoor je mij niet boys hahaha..vos heeft zn zomer planning klaar;) pluk de dag, let the honey dripJ



En dan natuurlijk ook, wat geeft jou de liefde voor het fietsen? 
Pffieuw..ik denk dat het is omdat het me zoveel vriendschappen nieuwe beelden en geluk heeft gegeven. En het is mijn tool…het maakt me blij..elke dag opnieuw al 12 jaar. VRIJHEID.



Denk je echt dat je kan bbqen in een rubberboot? 
Ja hoor. Dat kan ik makkelijk. Halve plaat op de boeg.. je zet je shizzle daarop en je zorgt datje pro bent bij de aanpak ..het zit em allemaal in de voorbereiding, en hoe graag je het wil: best graag


Vroeger werd newbreedriders door Paul en vans gesponsord, nu rijd je voor etnies en werk je bij soul, hoe dat zo?
Nbr zijn mijn roots for life. Bij de homemadejam in Amsterdam werd ik beste NL, na tegen Van homan gereden te hebben haha.. en Soulcycle benaderde mij voor schoenen deal voor orchid. Met Paul gepraat, en Paul begreep het en zei ja man moetje doen. Ik zal nooit vergeten wat Paul en Bart voor mij hebben gedaan en nog steeds doen. Soulcycle is waar ik ben, Amsterdam is waar ik thuis kom. Werken in de scene vind ik heel fijn, dat komt door jullie allemaal. Met Koen, en Jay en Boy en Joey en Roy is het allemaal gegroeid tot een vet goede verstandhouding en we hebben hele goede plannen voor 2010 om bmx eindelijk groter te krijgen in NL, zodat we harde vette dingen kunnen doen. En meer boys uiteindelijk gewoon kunnen reizen en beetje leven van al die input die we hierin stoppen. WANT ALS bmx in NL eindelijk groter gaat worden dan kan er veel meer. . Spread the word en the love Soulcycle bestaat 10 jaar. Ben bij etnies gekomen door Barry. Hij heeft ze daar gezegd die zeeuwse jongen gaat los haha..de rest is history x games dubai moscow pessac paar harde wedstrijden gereden en het gaat vanzelf rollen. Nu worden Barry en ik europe team. Dus dat is cool. Ik ben heel blij. En dankbaar ook. Want als ik naar alle boys zie.. ik doe ook maar wat. Iedereen doet maar wat haha…maar haat alsjeblieft niet, ik werk hard ervoor. En gesponsord worden betekent datje bezig bent met die shit altijd. Aan je branding denkt. Enz enz.. maar vooral… zorg datje goed omgaat met de mensen waar jij persoonlijk misschien weinig aan hebt op dat moment. Help mensen waar je kan,

We zijn altijd benieuwd naar footie van jou, wat staat er voor dit jaar op de planning?
Thanks man. Dat vind ik lief. 1-24 maart. Met Frank van Klinken onderweg met de trein naar biarritz bilbao portugal en marocco voor nieuw videopart wat op www.etnies.com in premiere zal gaan. Maar hold your horses want het moet allemaal nog beginnen. Eerst simple session. Kijken of ik mn 7 hechtingen van vorig jaar in 30 seconden ietsje kan uitstellen deze keer. Haha verwacht maar niks want iedereen brengt zn eigen spotlight daaro dus shine genoeg


Waar is je vriend Barry? En mis je hem? 
As we speak zit hij in Parijs. Bij z'n meisje, ja ik mis hem. Maar laatste keer in everland gooide die ontspannen wallride 540. En Barry is back in da house! Goede focus one love 2010.




Last but not least, wil je nog mensen bedanken, toespreken, uitschelden of iets toewensen?
Ja jullie bedankt. Hou van allemaal. En ik word vader van een zoon vertel alles snel. Xxx yours truely.



Heel erg bedankt voor het beantwoorden van deze deels belabberde vragen!